«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ»

به وبلاگ من خوش آمديد

مشاهده مطالب

عکس نوشته ها

درباره سايت

با استعانت خدای یگانه برای اطلاع رسانی به شما دوستان عزیز و در راستای سی و هفتمین دوره ی مسابقات فرهنگی و هنری در قالب (اقتصاد مقاومتی وحمایت از کالای ایرانی)وظیفه ی خود دانسته ام اطلاعاتی را دراین زمینه در اختیارشما قرار دهم.

سخن روز

سایت های مفید

اهنگ وبلاگ

ذکر ایام هفته

بایگانی

پيوندها

مصرف کالای ایرانی و رسالت دستگاه های فرهنگی و رسانه‌ها

مصرف کالای ایرانی و رسالت دستگاه های فرهنگی و رسانه‌ها

مصرف کالای ایرانی و رسالت دستگاه های فرهنگی و رسانه‌ها

آگاهی‌های لازم باید به مصرف‌کننده ارائه شود. او باید بداند مصرف کالای خارجی سلیقه‌ای شخصی نیست. بلکه به معنای بیکار شدن جوان ایرانی وپدید آمدن مشکلات همراه آن است. در آموزش وپرورش ایران باید برنامه‌ریزی شود تا با افزایش دانش فراگیران، اطلاع او از هویت فرهنگی و منافع ملی افزایش یابد. متاسفانه بسیاری از لوازم‌التحریر دانش‌آموزان ایرانی از خارج وارد می‌شود. این به آن معناست که ایرانی از کودکی می‌آموزد کالای خارجی استفاده کند.
در رادیو و تلویزیون باید محدودیت‌های بیشتری برای تبلیغات کالاهای خارجی اتخاذ شود تا رسانه‌ی ملی کارکردی ضد توسعه‌ی ملی نداشته باشد.
به یاد داشته باشیم قاچاق کالا یکی از موانع توسعه در ایران است. فرهنگ شهروندان باید به‌گونه‌ای تغییر کند که هر شهروند بداند مصرف کالای قاچاق به معنای بیکاری جوان ایرانی است

 

 

 

منبع: سایت راسخون

همه باهم کالای ایرانی...

همه باهم کالای ایرانی...

دست از کالای ایرانی برنداریم

تاکید بر مصرف کالای ایرانی، فقط توصیه‌ای برای مصرف کنندگان نیست. بلکه تولید کننده هم باید با ارائه کیفیت برتر و قیمت پایین‌تر، اجاره ندهد که مشتریان به کالای خارجی تمایل پیدا کنند. تولید کننده باید مصرف کننده را محترم بشمارد و کالای مرغوب به او بدهد و مصرف‌کننده هم باید تا جنس ایرانی هست، جنس خارجی نخرد. البته به این معنای آن نیست که مردم، چشم بسته کالای نامرغوب و گران بخرند بلکه منظور این است که مشتریان ضمن خرید کالای داخلی، عیب و ایراد آن را هم بگیرند، انتقاد کنند و به تولیدکنندگان داخلی برای بهبود کیفیت فشار بیاورند ولی دست از کالای ایرانی برندارند و از سوی دیگر همه دستگاه‌های اجرایی و تصمیم‌گیر باید از تولید داخلی و تولیدکننده ایرانی حمایت جدی نمایند


 

منبع: سایت راسخون

معرفی لیست لوازم تحریر ایرانی...

معرفی لیست لوازم تحریر ایرانی...

لیست لوازم التحریر ایرانی

شما هم منتشر کنید؛

.شما هم منتشر کنید تا هموطنانمان راحت تر بتوانند کالاهای ایرانی را بشناسند و انتخاب کنند

: لیست تخصصی کالاهای ایرانی

آبرنگ و گواش و خمیربازی : آریا

پوشه دکمه دار: پاپکو

تراش: قاصدک، آوای تحریر ، فکتیس

پاک کن: قاصدک ، آزاده، تحریران، پارسی ، پارسا، پاک ایران، فکتیس ، پلیکان، کنکو

پرگار : فکتیس ، آذران تحریرات

چسب ماتیکی: رازی

چسب تحریر (نواری): رازی

چسب نواری پهن: رازی

کالای ایرانی یا کالای خارجی ؟

این روز ها تبلیغات گسترده ای در فضای مجازی مشاهده می شود که نشان می دهد کالای ایرانی بخرید تا برای هموطنان خودمان اشتغال ایجاد شود ولی آیا این موضوع فارغ از احساسات میهن دوستانه درست است یا خیر ؟

 

چرا باید کالای ایرانی بخریم؟ (بخش دوم)

چرا باید کالای ایرانی بخریم؟ (بخش دوم)

شاید کالای ایرانی از کیفیت مشابه خارجی‌اش برخوردار نباشد اما قطعا با حمایت ملی می‌توان به سطحی بالاتر رسید و در این زمینه در سطحی جهانی حرفی برای گفتن داشت.

حمایت از تولید ملی می‌تواند علاوه بر رفع مشکلات اقتصادی که هدف اصلی تحریم‌هاست، سبب استقلال کشور و کاهش واردات و افزایش صادرات باشد. وابستگی اولین حربه برای استثمار هر کشوری است و می‎‌تواند راه را برای سلطه دشمنان باز کند تا با استفاده از آن در بزنگاه‌های مهم سیاسی و اقتصادی در راستای  اعمال فشار علیه آن کشور استفاده کنند.