«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ»

به وبلاگ من خوش آمديد

مشاهده مطالب

عکس نوشته ها

درباره سايت

با استعانت خدای یگانه برای اطلاع رسانی به شما دوستان عزیز و در راستای سی و هفتمین دوره ی مسابقات فرهنگی و هنری در قالب (اقتصاد مقاومتی وحمایت از کالای ایرانی)وظیفه ی خود دانسته ام اطلاعاتی را دراین زمینه در اختیارشما قرار دهم.

سخن روز

سایت های مفید

اهنگ وبلاگ

ذکر ایام هفته

بایگانی

پيوندها

چرا باید کالای ایرانی بخریم؟ (بخش اول)

 چرا باید کالای ایرانی بخریم؟ (بخش اول)

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رهبر معظم انقلاب در بیانات خود لحظاتی پس از تحویل سال نو، به رسم همیشه، شعار امسال را، حمایت از کالای ایرانیعنوان کردند. ایشان در بیانات خود ضمن اشاره به وقایع تلخی که در سال گذشته به دست برخی از منافقان فریب خورده در کشور رخ داد، تاکید کردند هدف دشمن تنها براندازی جمهوری اسلامی است و از هیچ کاری برای رسیدن به مطلوب خود دریغ نمی‌ورزد

دشمنان قسم خورده کشورمان به‌ویژه آمریکا تلاش می‌کنند تا از راه‌های مختلف مانند تحریم و قطع رابطه با ایران، پایه‌های اقتصاد را در کشور سست کنند. آنها با هدف گرفتن معیشت مردم سعی دارند تا به نظام ضربه بزنند. یکی از راه‌هایی که می‌تواند دشمن را در این مسیر ناکام بگذارد بستن راه ورود کالای خارجی و استفاده از تولید ملی است، از این رو رهبر انقلاب از ملت ایران خواستند تا با عزمی ملی در حمایت از کالای ایرانی راه را به روی دشمنان ببندند و اجازه ندهند تا آنها به هدف خود برسند.

 

https://www.yjc.ir : منبع

 

22 بهمن ماه

22 بهمن ماه

 عشق یعنی یک خمینی سادگی / عشق یعنی با علی دلدادگی
عشق یعنی دست تو پرپر شده / عشق یعنی یک علی رهبر شده
عشق یعنی لا فتی الا علی / عشق یعنی رهبرم سید علی

 

 

 

۸ مزیت اصلی حمایت از تولید ملی و خرید کالای داخلی

ایجاد اقتصاد مقاوم چرخه‌ای:

تمامی نهادهای اقتصادی با مصرف‌کنندگان محصولاتشان و تامین‌کنندگان نیازهای ورودی‌شان پیوند اقتصادی دارند. این ارتباط دو سویه، موجب ایجاد شبکه ارتباطی و وابسته بین نهادهای مختلف اقتصاد می‌شود و این باعث می‌شود که اقتصاد خود را مقاوم و تکثیر کنند. لذا مصرف کالاهای داخلی اثر سریع بر ایجاد پیوندهای اقتصادی بین بخش‌های مختلف اقتصاد دارد. ارتباط دو سویه اقتصادی مصرف‌کننده داخلی و تولیدکننده داخلی موجب رشد فعالیت اقتصادی محلیو در نتیجه رشد کلی اقتصاد ملی می‌شود.

افزایش اشتغال و کاهش بیکاری:

مصرف کالاهای تولید محلی، با توجه به پیوند اقتصادی بین تولیدکننده و مصرف‌کننده، تقاضا برای منابع نیروی کار محلیرا ایجاد می کند و به همین دلیل به مبارزه با بیکاری کمک می کند.

معرفی برخی از فروشگاه های اینترنتی ایرانی

معرفی برخی از فروشگاه های اینترنتی ایرانی

1-https://zist.ir/

در (زیست نوشت) از اطلاع رسانی های زیست بازار زندگی ایرانی در زمینه جدیدترین کالاها و برندهای فروشگاه و نیز تخفیفات و جشنواره های فروش، آگاه شوید.

همچنین می توانید مطالب متنوعی را در زمنیه سبک زندگی ایرانی، فرهنگ کار، خرید و مصرف، راهنمای خرید کالاها و جدیدترین محصولات و برندهای ایرانی بخوانید

2 http://khane-irani.com/

مجموعه خانه ایرانی یک فروشگاه حضوری و اینترنتی است که از سال ۹۴ شروع به کار کرده و هدف اصلی از راه اندازی آن توزیع بهتر و بیشتر کالاهای ایرانی و افزایش سطح دسترسی خریداران به تولیدات داخلی است.

حمایت از تولید ملی

حمایت از تولید ملی

 (( حمایت از تولید ملی ))

 

آیا تا به حال فکر کرده اید که خرید کالاهای خارجی و قاچاق تا چه حد به صنعت و اقتصاد داخلی لطمه می‌زند؟ آیا تا به حال فکر کرده اید که عدم حمایت از کالای داخلی منجر به نابودی اقتصاد کشور می شود؟

 

اما واقعا دلیل خرید کالای خارجی چیست؟ شاید به توان ریشه های آن را در تجمل گرایی و مدگرایی کاذب و دلخوشی به برندها یافت. دلیل گرایش مصرف کنندگان به کالای خارجی این است که تولید ملی ما نتوانسته به لحاظ قیمت و کیفیت نیازهای مصرف کننده ایرانی را برآورده کند و در این بین نقش دولت فرهنگ سازی و حمایت از تولید کنندگان داخلی است که بی شک به تنهایی نمی تواند صنعت و تولید کشور را نجات دهد.

 

تولید ملی مقدمه ای خواهد بود بر اشتغال زایی و کارآفرینی و افزایش بهره وری در تمامی عرصه ها و همچنین باعث بهبود وضعیت اجتماعی، زندگی مردم و و همچنین کاهش نرخ تورم و اثرات مثبت در اقتصاد که منجر به رشد و ترقی کشورمان خواهد شد.

 

اهداف کالای خارجی

اهداف کالای خارجی

 کالاهای خارجی هدفی جز تخریب عقاید دانش آموزان ندارند.!

دانش آموزان به دلیل پایین بودن سن شان  و همچنین عدم اطلاعات و شناخت کافی از برخی مسائل ناخودآگاه به سمت کالاهای خارجی سوق پیدا میکنند که این خطری کاملا جدی برای جامعه است.

کالاهای خارجی سعی دارند که آموزه های غیر اخلاقی را به این روش یعنی القای عقاید خود به وسیله ی کالا ها به دانش آموزان آموزش دهند!

دانش آموزان هم با خرید این نوع محصولات هم به اقتصاد جامعه ضربه وارد میکنند و هم آینده ای نه چندان مطلوب را برای خود آماده میکنند!

منبع:مشرق نیوز

 


منظور از کالای ایرانی دقیقاً چیست؟

منظور از کالای ایرانی دقیقاً چیست؟

هر چند این سؤال را باید از اهل فن، بازار و تولیدکنندگان پرسید که چه کالایی را ایرانی و چه کالایی را غیرایرانی می‌دانند، اما اجمالاً بسیاری از کالاها در داخل تولید می‌شوند که مواد اولیه‌ یا اجزایش خارجی است؛ و در اینجا طبق مقررات با مجوز قانونی مونتاژ و عرضه می‌شوند، نمی‌توان گفت که این کالاها خارجی هستند، اگرچه در این موارد هم خرید کالایی که صددرصد داخلی است، یعنی متخصصان داخلی آن را طراحی کرده‌اند و می‌سازند بهتر است و این کار به اقتصاد کشور کمک بیشتری می‌کند.

منبع: سایت حوزه